Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav, zajtra Vieroslava.

Cyklotrasa č. 2204 modrá

Majdán - Olšovský mlyn - Zabité - Doľany - Dlhá - Košolná - Suchá nad Parnou - Zvončín - Trnava

celková dĺžka:
42 km
náročnosť:
SPORT
zjazdnosť:
cestné bicykle -
Majdán – Olšovský a Zabité – Doľany – Košolná – Suchá nad Parnou – Zvončín – Trnava

horské bicykle -
Olšovský mlyn – križovatka Rybáreň – Solírov – Zabité a križovatka Zabité – Sklenná huta– Zabité

Trasa sa začína na križovatke ciest nad vodnou nádržou Horné Orešany a obcou Lošonec. Odpája sa zo zelenej cyklotrasy na križovatke Píla. Po asfaltovej ceste sa dostávame do rekreačného strediska Majdán. Na začiatku vidíme budovu starej fabriky (Chemolak). Tu môžeme odbočiť vľavo, kadiaľ sa dostaneme ku kúpalisku. Popri fabrike pokračujeme ďalej po asfaltovej ceste. Míňame chatu Majdán, ďalej vedie cesta lesom, prechádza ponad potok a stáča sa vľavo. Po ľavej strane je lesná škôlka. Prichádzame na parkovisko s odpočívadlom, tu začína súbežne vedúci náučný chodník.

Cyklotrasa Č. 2204 modrá

A ›
Na križovatke ideme  vľavo po asfaltovej ceste, stúpame lesom. Prechádzame popri horárni Solírov stále do kopca. Lesom stúpame až na križovatku ciest s názvom Pri dube. Tu stúpanie končí a nasleduje  zjazd. Po pár metroch prichádzame k horárni Zabité. Tu sa obe vetvy cyklotrasy stretajú.
B ›
Pokračuje súbežne s chodníkom. Z lesa vchádzame na lúku, na ktorej sú roztrúsené chovné rybníky. Za nimi prechádzame popri malej vodnej nádrži, ktorá slúži ako zásobáreň vody pre tieto rybníky. Opäť sa dostávame do lesa. Cyklotrasa vedie súbežne s potokom po ľavej strane. Na druhej strane sú stopy bývalej lesnej železnice zrušenej v polovici minulého storočia. Prichádzame na križovatku, kde sa cesta rozdvojuje. Potok opúšťame a stúpame prudko hore ľavou vetvou cesty. Prichádzame na lúku s názvom Sklená huta. Tu na križovatke ciest pri prístrešku sa modrá cyklotrasa stáča vľavo. Na križovatke môžeme pokračovať buď ďalej po modrej cyklotrase, alebo po žltej, ktorá tu má východisko a smeruje
do Sološnice, kde sa napája na Malokarpatskú cyklomagistrálu. Modrá cyklotrasa prechádza ponad potok a opúšťa lúku. Na začiatku je prudšie stúpanie. Rovný úsek prechádza ku klesaniu, ktorým sa dostávame k horárni Zabité a prichádzame ku križovatke, kde sa oba vetvy opäť spájajú.

Rybáreň Majdán Horné OrešanyPod horárňou hneď vedľa cesty vyviera prameň, s pitnou vodou. Tu začína opäť kvalitný asfaltový povrch vhodný i pre cestné bicykle. Čaká nás zjazd lesom až do obce Doľany. V obci prichádzame na hlavnú cestu, po ktorej vedie zelená cyklotrasa. Stáčame sa vľavo a dvesto metrov cyklotrasy vedú súbežne. Na konci námestia však schádzame z hlavnej cesty a odbočujeme vľavo. Opúšťame Doľany a medzi poliami sa vzďaľujeme od Malých Karpát. Čaká nás mierne stúpanie do obce Dlhá. Tu križujeme žltú cyklotrasu. Pri pohostinstve zabočíme vľavo a čaká nás stúpanie. To sa párkrát vystrieda s klesaním. Po ľavej strane je výhľad na panorámu Malých Karpát. Klesáme do obce Košolná. Na križovatke sa stáčame vľavo. Sprava sa napája žltá cyklotrasa. Za Košolnou nasleduje obec Suchá nad Parnou, cez ktorú sa rútime pekne z kopca. NaHoráreň Zabité, Doľany pravouhlej zatáčke opúšťame hlavnú cestu a pokračujeme rovno vedľajšou. Málo frekventovanou cestou vchádzame do Zvončína. Tu na križovatke sa stáčame vľavo. Mostom prechádzame ponad riečku Parnú a stúpame na koniec obce. Tu sa opäť napájame na hlavnú cestu a stáčame sa vpravo. Za dedinou sa nám otvára výhľad na Trnavu, v ktorej cyklotrasa končí.

Prechádzame popri pivovare a ďalších priemyselných objektoch. Na križovatke sa stáčame vľavo na Ružindolskú cestu. Po tristo metroch opäť prichádzame ku križovatke s hlavnou cestou. Tu prechádzame na druhú stranu a popri objekte firmy Milex pokračujeme ďalej. Lávkou prechádzame ponad rieku Trnávka. Po ľavej strane míňame autoservis. Na križovatke pokračujeme rovno po Cukrovarskej ulici. Križujeme železničné priecestie a okrajom mesta sa dostávame do štvrte Kopánka. Na križovatke s nákupným strediskom sa stáčame vľavo a po pár metroch zabočíme vpravo na Slnečnú ulicu, ktorá sa mení na Ústiansku. Na jej konci cyklotrasa končí a napája sa na modrú cyklotrasu.

Malokarpatská vínna cyklocesta
pivovar Horden
29,1
160
Trnava: Ružindolská c. - Orešanská c.
30,3
Trnava: pri Kalvárii
30,8
160
Trnava: Hajdóczyho ul. - Cukrová ul.
31,5
Trnava: Slnečná ul. - Hajdóczyho ul.